Silas Holst

Det er med stor glæde og stolthed, at vi kan byde velkommen til Silas Holst, som vores nye ambassadør for vores forening.
Silas brænder, ligesom os, for ligeværdighed og respekt for “det hele menneske”, uanset kropstørrelse og vægt.
Silas har selv kæmpet med overvægt og mobning og kender derfor selv til følelsen af, at stå udenfor fællesskabet.

Silas udtaler:

“For mig er det nemt at sige ja til en ambassadør post i denne forening. Pga egne tidligere erfaringer med overvægt og dertilhørende mobning, lever jeg stadig den dag i dag et liv med manglende selvtillid på mange punkter. Sammen løfter vi i flok og sammen står vi stærkest.
Vi skal være bedre til at værdsætte og fremhæve de ting ved hinanden, der gør at vi skiller os ud. Det er plusser. Lad os tale åbent om ting og på den måde afmystificere dem.”

Vi ser virkelig frem til samarbejdet med Silas og håber og tror på, at vi sammen kan gøre en forskel og skabe glædelige, livsbekræftende og forandrende tiltag for vores medlemmer.

I forbindelse med vores samarbejde, tilbyder Silas, alle vores medlemmer 25% på hans nye online-dansefællesskab Dansedamerne.dk. Her kan du danse med Silas hjemme fra stuen. Alle er velkomne, også mænd. Normalpris 200kr, men du får altså nu, af Silas, 25% som medlem af Landsforeningen for overvægtige.

Jens Lund

Det er med stor glæde at vi kan præsentere Jens Lund som ny ambassadør i Landsforeningen for Overvægtige/Adipositasforeningen. Jens er uddannet Professionsbachelor i Ernæring og Sundhed, BSc i Biokemi samt cand.scient i Humanbiolog. Til daglig arbejder Jens som fedmeforsker på Københavns Universitet. Ved siden af det videnskabelige arbejde formidler han videnskaben bag vores fedtvæv og den globale fedmepidemi på Facebook og Instagram under navnet ‘Adipocæn’ (læs: den fede tidsalder). Jens udtaler; Som Ambassadør for Landsforeningen for Overvægtige/Adipositasforeningen håber jeg at kunne bidrage til at bekæmpe fedmens mange fordomme samt det fedmefremmende samfund.

Fie Friedrichsen

Det er med stor glæde at Adipositasforeningen kan præsentere Fie Friedrichsen som ny ambassadør i Adipositasforeningen.

Fie har selv været igennem et stort vægttab på 70 kilo, hvilket fik stor opmærksomhed af flere danske medier. Desuden er Fie kendt fra sin blog på facebook, instagram og sin bog, hvor hun b.la. fortæller om sit vægttab.

I dag er Fie i gang med at uddanne sig til Idrætsinstruktør på Paul Petersens Idrætsinstitut.

Vi er super glade for at Fie har sagt ja til rollen som ambassadør i Adipositasforeningen, og at hun vil slå et slag for, at der kommer mere fokus på svær overvægt og behandling heraf.

Suzy Wengel

Det er med stor glæde at Adipositasforeningen kan præsentere Suzy Wengel som ny ambassadør i Adipositasforeningen. Suzy har på egen krop tabt sig 40 kilo ved at følge sine egne kostprincipper.

Suzy er kostvejleder, forfatter og medejer af Center for Vægttab på Fyn. Ikke mindst er hun kvinden bag Sense-metoden og forfatter til bogen ”Sense – slank med fornuft”.

Vi er super glade for at Suzy har sagt ja til rollen som ambassadør i Adipositasforeningen, og at hun vil slå et slag for, at der kommer mere fokus på svær overvægt og behandling heraf.